söndag 6 mars 2016

Hon fyller 92 på onsdag (6/100)

Grillspett och tulpaner

Idag firade jag hennes 92-årsdag. Hon fyller egentligen på onsdag, men då är jag bortrest, så jag åkte dit idag med tulpaner och två portioner grillspett från Falafelkungen i Fittja. Jag kan bli imponerad av att en 92-åring äter grillspett med tzatsiki och fefferoni. Mest gillade hon nog pommes fritsen. 
Och tulpanerna. "Vilka fantastiska färger", sa hon. Minst tio gånger. 

Hon är lite glömsk. Vi befinner oss helst i nuet när vi pratar. Gårdagen har en tendens att försvinna in i dimmorna och morgondagen är liksom inte intressant. Därför pratade vi ganska mycket om hur god maten var, vart jag skulle åka och med vem och om jag skulle flytta runt mellan olika hotell eller bo på  samma. Många gånger. Och om tulpanerna. 

Grattis i förskott, mamma! Må solen skina över din födelsedag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar