onsdag 9 mars 2016

Finns Nettan och Bill på riktigt? (9/100)

Raka former som blir krokiga

Min bästa vän lade för några dagar sen upp en liknande bild med texten "du vet att du är på semester när vanligtvis raka linjer plötsligt blir kurviga." Hon är på Mauritius, men lokalvårdarutbildningen för hotellpersonal är uppenbarligen internationell för formerna förändras även på Madeira. 

Dag 2 av mitt semesteräventyr startar klockan halv fem, då jag går upp och ser på stjärnhimlen från balkongen. Sen skriver jag en timme och sen somnar jag om. Resten blir en lugn dag. Efter frukost sitter jag i solen på balkongen och skaffar mig första solbrännan och läser äntligen "Kvinnan på tåget". 

Sen åker jag ner på stan och shoppar loss, t.ex ett par flossade joggingbyxor att ha under kjolarna, så att jag kan  sluta frysa! Madeira i mars är inte så varmt. Jag försöker också hitta en doppvärmare för mitt kvällste, men misslyckas. Jag vet inte vad doppvärmare heter på potugisiska. Jag åker buss hem uppför de branta backarna och fascineras över att konsten "start i backe" kan utvecklas till ett så överjordiskt hantverk. 

Väl hemma i Monte simmar jag  runt i poolen en halvtimme och tänker på att Nettan och Bill som jag namngav igår inte har gett sitt medgivande till att bli omnämnda i min blogg. Sen tänker jag att det är ingen som vet om Nettan och Bill finns på riktigt eller om de är en produkt av min överhettade semesterfantasi. 

Jag äter middag med dem. I morgon levadavandring. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar