onsdag 20 april 2016

Sig själv och andra (49/100)

Text och bild: Ami Bjurwill

Idag  avslutade jag en sex månader lång coachingkontakt. Jag har för vana att ge mina klienter en häslning i form av ett vykort när vi skils åt. Ett individuellt kort, utvalt för att passa just den personen och med en lycka till-hälsning. 

Den här gången var det svårt att hitta rätt kort. Det var en speciell kontakt och en speciell människa, om man nu kan säga att någon är speciellare än andra. Hen slog an något hos mig.  Till slut hittade jag rätt, tyckte jag. 

Det vara bara det att när jag tittade på kortet igen så såg jag att jag köpt det till mig själv. Budskapet gick rakt in i mig. Jag behöll det och gav bort ett annat kort. Självinsikt kommer inte alltid i den form man väntar sig. Eller som ett kort på posten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar