fredag 8 april 2016

Lampor, lampor, lampor (37/100)

Spotar, allmänbelysning eller bara en dekorativ ljuspunkt? 

Hallen är färdigmålad nu. Ett stort tack till Målar-Benny och hans trevliga kompis. Gamla skrovliga ytor är spacklade och slipade samt övermålade med råvitt och S2002R. Det är en grå färg med lite rött i sig och det är vår favoritkulör. Vi har haft den på olika ställen i våra hem. Därmed slipper man den blåton som många grå färger har. 

Så nu återstod bara att köpa belysning till nya trappen. Vi har tittat tidigare utan att komma till skott. En trevlig expedit i Sickla ägnade säkert trekvart åt att valla mig runt i butiken och titta på de olika alternativen. Hon var kul för hon förkastade flera av mina förslag, men å andra sidan förkastade jag flera av hennes. Framför allt tyckte hon att vi borde bestämma om vinvillenha en allmänbelysning eller punktbelysning, Det hade hon ju alldeles rätt i. Så jag fotograferade lite lampor och samrådde med Maken, men inte blev vi något klokare av det. 

Sen åkte vi hem och då såg jag direkt vad vi skulle ha i den nya, fina trappan. Så snart får ni veta. 

Nu fredag kväll och min första arbetsvecka på nya jobbet är slut. Jag också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar