torsdag 7 april 2016

Till slut blir allting bra (36/100)

Till slut blir allting bra. 


Ett tag var det riktigt rörigt. Då höll målarna på att sätta upp plast i alla dörröppningar (och dom är många, för vi har nästan inga dörrar) för att de skulle slipa spacklet. Samtidigt kom larmkillen från Sector som skulle justera vårt larm. Han hade behov av att testa larmet och då fick ingen röra sig i huset. Samtidigt hade han behov av att själv röra sig i huset och det var svårt p.g.a. plasten. 

Jag hade tänkt sitta och jobba vid vardagsrumsbordet, men hade då hamnat bakom plast ( och dessutom varit i vägen för larmkillen).  "Jag går och sätter på kaffe", sa jag, men kaffet var bakom plasten, det också. Jag satte mig på en stol och väntade. 

Till slut hamnade allt på plats, plasten, larmet och färgen på trappväggarna. Det blir fint. Jag hamnade också i någon slags harmoni. Till slut. Till slut blir allting bra, som man brukar säga. Och är det inte bra så är det inte slut. Imorgon är det fredag. TG. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar