lördag 19 september 2015

Vi vaknar och ser en domkyrka

God morgon Luleå!

Vi tränar i vårt nya liv som hemvändare utan eget boende. Nu har vi lärt oss att parkering på Arlanda är mycket smidigare och inte dyrare än Arlanda Express och att om man får en bokningskod från vandrarhemmet, så bör man behålla den i sin mail. 

Det gjorde inte jag. Den här gången tänkte vi snika lite och inte bo på hotell. Jag bokade rum på City Sleep i Luleå, ett slags vandrarhem med bättre sängar, men utan reception och personlig service. Bekräftelsemailet måste ju ha kommit i samband med bokningen, men i fredags kväll nör vingjorde oss i ordning så hittade jag inte mailet. Vi kollade nätet och hittade ett pra pris - 850kr - på Quality Hotel. Bokade. Så igår hade vi två hotellrum i Luleå, men höll sams hela kvällen och sov bara i det ena. 

Quality är jättefint. Vi blev dessutom uppgraderade vid incheckningen och har bott jättelyxigt. Min dotter, som städat här, säger att vi ska kolla bröllopssviten någon gång. Det ska vi. Det får bli nästa steg på hotellkarriärstrappan. 

Jag inser hur viktigt det är för mig att ha en bas att utgå från för att jag ska känna mig lugn. "...whereever I lay my hat" - ingenting för mig. Jag behöver boa in mig, om än bara för en natt. Nu får det bli Quality i fortsättningen. Dom har väl nåt bonusprogram där vi kan jobba upp gratisnätter. Poolen var tyvärr tömd. 

Gårdagen var fin. Vi gick på Bondens marknad i Stadsparken, klättrade i klätterleken och åt sushi (jo, Maken också). Sen lite öl och bra samtal med gamla vänner på Bishops, omgivna av halvpackade Luleåsupportrar på väg att bli förnedrade av Västra Frölunda ( det finns en intressant tråd där som har med Luleå, Västra Fröunda och länsstyrelsen att göra). Visste du att dom har ett rejält bibliotek inne på Bishops  Arms? Där kan man lugnt fördriva några sysslolösa timmar nästa gång vi är här ( men då ska jag ju bo på Quality förstås).

Jag har ägnat morgonen åt se ikapp gårdagkvällens reprisering av Homeland. Det var så spännande att jag var tvungen att stänga av. Nu tror jag det regnar. Jäklar. Vi skulle ju ut och leka i porsöskogen.

Sammanfattningsvis en bra helg i Luleå. Får låna en regnjacka så jag kan leka. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar