tisdag 15 september 2015

Fik eller inte fik

Sitter på Espresso House på Rådmansgatan mellan sjukgymnastiken och nästa möte. Kom på att jag behövde en cappucchino både för själen och koffeinsuget. Passade på att skriva underlaget till nästa nyhetsbrev, göra ett körschema inför nästa utbildningsdag och maila lite. Raderade också av misstag en halv handlingsplan - whoops! Den finns nog i utskrivet skick hemma på skrivbordet, hoppas jag. 

Ibland kan jag känna mig oerhört fri om hjärtat när jag sätter mig på en helt främmande och opersonlig plats i stan. Inget vet var jag är och jag är ansvarslös och anonym. Då jobbar jag bättre, oddly enough. 

Nu är det ändå slut med jobb och möten på fikaställen på stan, tror jag. Har hittat en kontorsplats på Söder från 1 oktober som jag tror kommer att passa mina behov av både ansvarslöshet och arbetsplatsgemenskap. Där finns både skrivbord, Wifi och coachrum. Ser fram emot att ha folk att fika med och diskutera viktiga livsfrågor. 

Nu  har det börja regna. Yippiee! Jag ser inget försönande med denna kalla, blöta årstid. Cykeln står vid tunnelbanan. Det är bara att bita ihop. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar