söndag 2 augusti 2015

Känd amatörorienterare gör comeback i skogen

Lika som bär. 


Läsare av bloggen kan dra sig till minnes hur arg jag blev över att jag inte hittade en kontroll när jag var ute och orienterade i juni trots att jag tyckte att jag visste var den borde vara (http://radhuslivipungis.blogspot.se/2015/06/bristen-pa-kontroll.html). Jag blev faktiskt så förbannad att jag efter ytterligare ett misslyckat försök att orientera surnade till och lade undan kartan i en byrå inhallen. Ytterligare en hobby att klara sig utan, tänkte jag.

Tills imorse då Maken fick för sig att han skulle se om han hittade lite kantareller och kanske även en kontroll eller två. Han muttrade över att vi hade så många kartor i byrån. Typ bra att ha. 
- Du har ju flera Naturpass här, du kanske har blandat ihop utgåvorna, sa han lite försmädligt. 
- Det kan jag väl aldrig tro, svarade jag kaxigt. 
Ta mig tusan, hade han inte rätt. Ingen av de kontroller jag ränt runt och letat efter fanns på 2015 års karta, utan bara på förra årets! 

Jag vet inte vilken som är störst:  skammen över att jag inte kollade vilken karta jag tog med mig eller glädjen över att jag inte var helt värdelös på orientering. Jag gjorde som ryttarna som blivit avkastade; jag satte mig omedelbart upp i sadeln igen. På cykeln alltså. Jag cyklade iväg och hittade direkt två kontroller. Och tre kantareller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar