lördag 20 juni 2015

Klart att familjen ska ha Carl Malmstenstolar

På väg till midsommarfirandet på fagra Österlen stannade vi till i Simrishamn för att ersätta den bok jag slarvigt nog glömt på B&B-stället. Simrishamn är ett typiskt turistställe med massor av fancy butiker för designkläder och konsthantverk. 
Vi råkade passera Hans Olsson konstfirma. Eller rättare sagt vi passerade ju den inte, utan gick in och blev förälskade i sex stycken Carl Malmstenstolar som bara stod och väntade på oss. 9000kr för sex nyomklädda stolar ( tyg från Svenskt Tenn, förstås). 
Var det ett fynd eller var det ett impulsköp? Kan inte säga någondera. Vi hade inte tid att googla runt på Tradera efter bästa pris, men vi har länge talat om att byta matrumsstolar. När vi nu såg dem kändes det som "a match made in heaven". 
Fyra stommar fick vi plats med i bilen och alla sitsar (jag ville inte riskera att han sålde de resterande två!). De två sista hämtar vi på Sibyllegatan i veckan. 
Vi är hursomhelst nöjda över att ha lagt så mycket pengar på något vi verkligen vill ha! 
Ha du någon uppfattning om prisbilden på Carl Malmstenstolar? Jag vet inte om jag törs googla i efterhand eller om jag ska leva i lycklig ovisshet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar