torsdag 11 juni 2015

Jag börjar bli gammal...

...det har jag bloggat om förr, men nu är det mer sant än det var då.
Efter att ha misskött min företagsblogg i dryga två år och nu lagt ner den, känner jag att jag vill ha en alldeles privat blogg. Den ska handla om mig och mitt och jag bryr mig inte om om någon annan läser den.
Den ska handla om att flytta tillbaka till Stockholm efter 30 år i Norrbotten, om en fin trädgård (som inte är större än en pool i Norrbotten), om ett fint radhus (som ständigt ska byggas om och vårdas) och om känslan av att få KOMMA HEM till blåsippor, koltrast, Nackareservatet och linje 17. Och om våndan i att fortfarande ha barn och barn på 100 mils avstånd och om det verkligen är ok att flytta så långt från dem.
Den här texten skulle ingen nyhetschef i världen godkänt till ovanstående rubrik. Jag skärper mig: jag börjar bli gammal för att jag har VÄRLDENS startbanor när jag försöker komma igång med min nya blogg (som jag ändå känner lust inför!). Jag vill inte, kan inte, försöker inte förstå layouten, gadgetsarna och etiketterna.
Jag bara provar mig fram utan krav på resultat. Det är förbanne mig nytt. Varför är den där jäkla rutan till höger röd? Jag fattar ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar